feliciaochjohannas -

Påsk Hike!

Kategori:Every Day Life

Hej! Idag gick vi på en hike, det tog cirka fyra timmar och var superfint väder, solen stekte verkligen! Vi stannade och fikade vid en utkiksplats och sedan igen vid en skidbacke, det var super härligt! Sedan när vi kom hem blev det hembakad pizza och kubb!
Hoppas ni har haft en toppen helg! :)
 
 
 

Holding Onto Heaven

Kategori:Music

Holding Onto Heaven by Foxes :)
 
 
 

Divergent

Kategori:Movies/Videos

Hej! Igår var vi och kollade på smyg-premiären av Divergent och den var AMAZING, super bra och vi defenitivt rekomenderar den :) Vi åt också på Jensens såklart, alltid lika gott plus att vi testade mozzarellasticks vilket var supergott! :) Hoppas ni får en toppen helg!
 
 
  

Long time, no see

Kategori:Movies/Videos

The Alien videos are back!
 

Spring, Unicorns & Mermaids!

Kategori:Inspiration

Hello! Våren är verkligen här så jag kände för att göra ett vårigt inspirations inlägg plus att Lea Micheles album har kommit ut så jag la till de två låtarna som jag har lyssnat på mest från albumet! :) Have a great day!
 
 
 
 

Photoshoot, Part 2

Kategori:Photoshoot

Hejhej! Jag vet att vi är dåliga på att göra inlägg just nu men Felicia är i London och har säkert massa bilder att lägga upp på bloggen och så när hon kommer tillbaka. Och jag saknar London super mycket särskillt när jag ser alla Felicias instagram bilder från London som ni kan kolla in till höger på bloggen. Jag tänkte i alla fall lägga upp lite fler bilder från min photoshoot då Felicia fotograferade. Så här är några bilder, jag känner mig lite lustig att bara lägga upp bilder på mig själv men som Felicia tjatade om när vi kollade igenom bilderna; "Den här är jättefin...kolla på färgerna och på kontrasterna..." sen kommer hon på att jag är med i bilden och säger "Ja och du ser ju oxå bra ut i den" haha, she sure knows how to make someone feel special :)
 
 
 
 
 
 
 Nästa photoshoot inlägg blir nog med lite bloopers bilder :) Have a great day!

Picnic

Kategori:Every Day Life

Hej! Igår bakade vi chokladmuffins med hallon på, (yum!) och sedan gick vi till en sjö och hade en liten picknick. För vi kom på att man har typ aldrig bara en random picknick som man alltid hade när man var liten, vi hade i alla fall det :) Fast inte tillsammans för att vi kände inte varandra då, haha! Det var ganska fint väder igår men blåste väldigt mycket vid sjön så vi höll på att halft frysa ihjäl, men, men :)
Hoppas ni har haft det bra!
 
 
 
 

Saturday

Kategori:Every Day Life

Hi! Igår var på en liten utflykt och hälsade på Sofie och Henrik, mamma var på massage och vi var och shoppade fast jag köpte typ bara denna adorable väskan från H&M! Sedan åt vi supergoda hamburgare hos Henriks föräldrar (första gången vi grillade i år) och därefter blev det semlor som jag har tjatat i veckor att jag måste äta en men det har inte blivit av, haha så jag har äntligen ätit en semla :) På vägen hem åkte vi förbi godisplanet så det blev lite godis också, yum! Känner att jag har basically bara talat om vad jag ätit (vilket kanske inte var de nyttigaste sakerna men det var gott) men i alla fall, på kvällen kollade jag på The Internship och den var faktiskt bra, det var en sådan "feel good movie" :) Nu har jag babblat på för mycket, hoppas ni har haft en bra helg och får en toppen söndag!
 
 
 
 

Last Weeks Photoshoot

Kategori:Photoshoot

Hello! Vi har länge velat ha en photoshoot och nu har det äntligen blivit lite varmare så förra veckan gav vi oss ut i skogen för att ta lite bilder. Johanna började som modell och Felicia fotograferade :) Snart ska vi ha en photoshoot till, denna gången med Felicia som modell. Det kommer nog upp lite mer bilder från denna photoshoot och troligtvis lite behind the scenes fotage för Felicia gillar att ta bilder när Johanna gör lustiga saker, som att klättra på en grävskopa haha :)
 
T-shirt: GinaTricot, Kjol: Forever 21, Armband & Halsband: Forever 21, Skor: Skopunkten
 
 
 
Bytte till ett par skor från Nelly.
 
 
Outfit byte, Klänning: Topshop, Plånbok: River Island
 

Let Go For Tonight - Foxes

Kategori:Inspiration

Hej! Jag tror Felicia har lagt upp denna låten innan, men den är ju jättebra och detta är en "stripped" version av Let Go For Tonight med Foxes. Jag har suttit och kollat på lite intervjuer med henne och de är verkligen inspirerande och hon är super talented! :) Gjorde ett litet collage också med bilder från we♥it! :)
 
 
 

Sleepover & Skogspromenix

Kategori:Every Day Life

Hello! Vi sov över hos Felicia igår tills idag, åt popcorn, drack cola och pratade massvis - som vanligt :) Idag var vi ute och gick i regn och blåst, but it was nice :) Tog några instagram bilder, as you can see below!
 
 
 

Happy Valentine's Day!

Kategori:Every Day Life

Happy Valentine's Day! Här är ett litet Valentine's day inspirerat collage med bilder från we♥it! :)
 
 
Såg en bild som denna på we♥it men gjorde den lite finare :) Så här är ett tips om du är singel på alla ♥-dag och vill göra den lite intressantare (haha). It's a bit funny (in a cruel way), but maybe you shouldn't try it! :)
 
♥ Love is an Open Door from Frozen ♥
♥ Lonely Hearts Club - Marina & The Diamonds ♥
♥ Loving You Is Easy - Union J ♥
 ♥ You & I - One Direction ♥
 ♥ Still Into You - Paramore ♥
 

Frozen

Kategori:Every Day Life

Hello! Igår var vi och kollade på Frozen på bio och den var super bra och jätte rolig! Det är defenitivt en film som vi rekomenderar!
Vi åt också på Jensens, vår favorit restaurang och sedan hade vi en sleepover :)
 
 
 
 

Hello February!

Kategori:Every Day Life

Hello! Det var länge sedan jag gjorde ett månad-inspirations inlägg så jag tänkte att det var dags! :)
Bilderna är ju självklart från We♥It! :)
 
 
 

Friday! :)

Kategori:Every Day Life

Hejhej! Idag blev det en liten lustig dag, vi var alldeles för flummiga och kunde inte sluta skratta åt allt! Men vi lyckades i alla fall koncentrera oss lite när vi höll på med en av våra låtar, men eftersom vi har så dålig koncentrations förmåga så var vi tvugna att gå ut och leka lite i snön (hihi) :) Sedan kollade vi på One Directions nya musikvideo till Midnight Memories, they sure know how to make a funny and random musicvideo :) Sen blev det Vampire Diaries som var awesome och popcorn, polly och Coca Cola, yum! Hoppas ni har haft en toppen fredag!